PRODUCTEN & LEVERTIJDEN

In tegenstelling tot veel andere bedrijven waar zakelijke aankopen vaak maar een garantietermijn van één jaar hebben, hanteren wij een garantietermijn van 24 maanden vanaf de dag dat je bestelling geplaatst is.

Waarom geven we standaard 24 maanden garantie? Simpel, omdat we overtuigd zijn van de kwaliteit die we leveren.

Wanneer we je bestelling en betaling binnen hebben, beginnen we direct met het verzamelen van de onderdelen voor je werkstation en plannen we de assemblage in. Meestal wordt je werkstation binnen 3 werkdagen na de bestelling al geassembleerd. Dezelfde of de volgende dag installeren we je werkstation en onderwerpen we je systeem aan diverse tests. Wanneer alles voldoet aan onze eisen wordt je werkstation verstuurd.

De levertijd bedraagt meestal 4-5 werkdagen.

Omdat vrijwel al onze klanten een werkstation zakelijk aanschaffen, sturen we altijd een factuur in PDF formaat mee wanneer je bestelling de status “verzonden” heeft gekregen.

Mocht je de factuur even niet meer kunnen vinden, dan is er altijd nog de mogelijkheid om deze terug te vinden onder “Mijn account” > bestellingen.

We ondersteunen op dit moment een groot aantal softwarepakketten. Die lijst wordt elke maand langer. Bekijk de volledige lijst op pagina “Ondersteunde CAD software“.

Omdat we er zeker van willen zijn dat we een goed werkend werkstation bij je afleveren, wordt elk werkstation voorgeïnstalleerd met de laatste Windows Pro versie en onderworpen aan diverse tests. Pas als alles voldoet aan onze eisen wordt je werkstation verzonden.

Wanneer je het werkstation ontvangt en hem aandoet, zal hij dus direct opstarten naar Windows. Het enige wat je hoeft te doen is je eigen softwarepakketten installeren. Heb je liever dat AutoCAD of SketchUp al geïnstalleerd is? Neem dan contact op voor de mogelijkheden.

VERZENDEN & BETALEN

Alle werkstations die we leveren binnen Nederland worden niet alleen kosteloos maar ook nog eens verzekerd verzonden. Om er zeker van zijn dat jouw bestelling ook daadwerkelijk bij jóu terecht komt, wordt de zending nooit bij de buren afgeleverd. Wel zo veilig.

Verwacht je niet op de zaak of thuis te zijn, dan is het mogelijk om de bestelling bij een PostNL afhaalpunt te laten leveren. Vermeld jouw verzoek dan als opmerking tijdens het bestelproces.

Verzendkosten België & Duitsland

Bestellingen naar België en Duitsland worden niet kosteloos, maar wel verzekerd verzonden. Het verzendtarief is €29 per werkstation. Voor onze Europese zendingen maken wij gebruik van de diensten van PostNL en DPD.

Wanneer je bestelling verzonden wordt, ontvang je automatische een e-mail met trackinginformatie. Mocht je deze e-mail niet gekregen hebben, neem dan contact met ons op.

Omdat we een Nederlands bedrijf zijn, gelden er voor zendingen naar België en Duitsland iets andere regels betreffende de btw dan wanneer het een zending in Nederland betreft. Wanneer je ondernemer in België of Duitsland én btw-plichtig bent, dan betreft je bestelling een intracommunautaire levering voor ons en een intracommunautaire verwerving voor jou. In dit geval passen wij het 0% (nul) btw-tarief toe op je bestelling.

Om een intracommunautaire levering goed af te kunnen handelen, is het belangrijk dat wij het btw-identificatienummer ontvangen. Wij zullen altijd eerst contact met je opnemen, nadat je een bestelling hebt geplaatst.

Controleer altijd eerst goed de doos wanneer een vervoerder het pakket bij je aanbiedt. Zit er een scheur, deuk of gat in de doos, meldt dit dan direct bij de vervoerder. Wij passen een strenge controle toe op alle werkstations die we versturen. Hierdoor kunnen we garanderen dat je bestelling in goede staat verstuurd wordt.

Wanneer de doos beschadigd is, controleer dan (indien mogelijk samen met de vervoerder) of het werkstation geen beschadigingen heeft. Indien er geen melding van een beschadigde doos is gemaakt, kunnen wij eventuele defecten niet onder garantie in behandeling nemen.

Neem altijd direct contact met ons op als je een beschadigde bestelling hebt ontvangen.

We leveren naar verschillende landen. Per land verschillen ook de betaalopties.

Nederland: iDeal
België: Bancontact, Belfius of KBC/CBC
Duitsland: SOFORT Banking of Giropay

Toeslagen
 Voor sommige betaalmethoden wordt een toeslag gerekend.

Toeslag 1%: Belfius, KBC/CBC, SOFORT Banking
Toeslag 1.5%: Giropay

Het is voor nieuwe klanten niet mogelijk om achteraf te betalen. Wanneer je vaker werkstations bij ons bestelt, neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.

TECHNISCHE VRAGEN

We gebruiken momenteel DDR5 geheugen. Hiervoor gelden verschillende snelheden.

DDR5: Ons DDR5 geheugen draait standaard op 4.800MT/s. Het kan voorkomen dat je sneller geheugen geleverd krijgt, geen straf denken we. De snelheid van het geheugen is ook nog afhankelijk van het aantal RAM slots dat er gebruikt wordt. Alle systemen (met uitzondering van de small form factor PC’s) hebben 4 of meer RAM slots. We gebruiken er meestal maar twee zodat je later altijd nog geheugen bij kan plaatsen.  Wanneer er twee slots bezet zijn draait het geheugen nagenoeg altijd op de maximale snelheid (4.800MT/s). Wanneer alle slots (4 of 8) bezet zijn wordt de snelheid van het geheugen vaak beperkt tot 4.000MT/s bij Intel CPU’s en 3.600MT/s bij AMD.

We houden geen rekening met een mogelijke overklokken van onze systemen. We zorgen dat de systemen op de top van hun door de fabrikant gegeven specificaties draaien, waardoor betrouwbaarheid gegarandeerd kan worden en zijn niet verantwoordelijk voor problemen die ontstaan wanneer je handmatig gaat overklokken.

Tevens wijzen benchmarks uit dat een milde overklok van de CPU tegenwoordig vrij weinig zin heeft. Dit komt deel door het feit dat de CPU’s van tegenwoordig zichzelf door middel van Turboboost automatisch al kunnen opschalen wanneer hier ruimte voor is. We raden het dan ook niet aan om hier zelf mee te gaan “rommelen”.

Sommige softwarefabrikanten ondersteunen alleen een bepaald soort grafische kaart. Deze kaarten zijn uitvoerig getest op de werking van die software en de fabrikant geeft dan ook de garantie dat dat type grafische kaart goed werkt met hun software en zullen je ondersteunen wanneer er problemen zijn die te maken hebben met de werking van het softwarepakket.

Andere fabrikanten geven een specifieke gecertificeerde lijst op en geven aan dat in principe alle kaarten die aan hun basisvoorwaarden voldoen, goed moeten werken met hun software. Om te weten of het voor jou van belang is om voor een grafische kaart met “Certified Graphics” te kiezen hebben we een lijst opgesteld. Bekijk hier de “Certified Graphics softwarelijst“.